Podia

Wij boffen in Gouda dat er vele evenementen zijn waarbij de organisatie mat wat graag dichters erbij willen hebben. Denk aan grote, landelijk bekende evenementen zoals Zotte Zaterdag en Gouda Bij Kaarslicht. Maar ook aan kleinschalige activiteiten, zoals – recent – een expositie van Amnesty International Gouda met beelden en gedichten gericht op het inleven in de wereld van vluchtelingen. En aan projecten om schoolkinderen poëzie te laten maken. Om maar te zwijgen over Dichters op Donderdag, het kloppend hart van dichterlijk Gouda.

Als Dichtersschool willen wij onze deelnemers en oud-deelnemers stimuleren als dichters te groeien, onder meer door dichterlijk bij te dragen aan de Goudse gemeenschap. Dat doen wij door mee te werken aan het organiseren van podia waarop ze kunnen staan en schitteren, ze uit te nodigen zich aan te melden en te faciliteren bij het aanmelden, en door ze te coachen om optimaal te presteren. Gelijk een school betaamt, letten wij daarbij op maatschappelijk impact. Wij stimuleren onze deelnemers en oud-deelnemers om met werk te komen dat thematisch bij het podium past, in plaats van op elk podium met dezelfde gedichten aan te komen. En wij maken het mogelijk voor bezoekers van de podia achteraf na te genieten van wat ze gehoord hebben, door de gedichten op deze site te etaleren.

Hieronder de podia die op dit moment aan de orde zijn: